Pleenārsesijas ziņotāji, kuri devuši piekrišanu piedalīties konferencē. Ja nebūs iespēja klātienē, tad tiešsaistē.

Matthew BALDWIN
Eiropas Komisijas ģenerāldirektora vietnieks mobilitātes un transporta jomā

Matts-Åke BELIN
Nulles vīzijas  akadēmijas direktors
Zviedrijas transporta pārvalde
Karaliskā tehnoloģiju institūta (KTH) profesors

Lars EKMAN
Nulles vīzijas akadēmija
Zviedrijas transporta pārvalde

Rune ELVIK
Vadošais pētnieks
Transporta ekonomikas institūts (TØI), Norvēģija

Ātrums kā galvenais ceļu satiksmes negadījumu smaguma  faktors gan Baltijas reģionā, gan ES

Matthew Baldvins ir ES Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta ģenerāldirektora vietnieks un 2018. gada 2 oktobrī tika nozīmēts par Eiropas ceļu satiksmes drošības un ilgtspējīgas mobilitātes koordinatoru. Šie jautājumi pašlaik ir viņa profesionālās darbības fokusā. Viņš arī vada komisijas COVID-19 transporta kontaktpunktu tīklu, palīdzot atrast koordinētu, drošu un ilgtspējīgu izeju no krīzes.

Savā Komitejas vairāk nekā 20 gadu karjeras laikā ir strādājis prezidenta Barroso, komisāra Lamy un komisāra Hill kabinetos, pēdējam, kad viņš bija kabineta vadītājs. Viņš ir bijis arī Tirdzniecības ģenerāldirektorāta piekļuves tirgum un rūpniecības direktors un Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta aviācijas direktors.

Viņš ir Itālijas un Lielbritānijas pilsonis, viņam ir divi dēli, viņš runā angļu, franču un itāļu valodā un dzīvo Briselē.

Nulles vīzija – no politikas līdz pārvaldības un ieviešanas stratēģijām

Dr. Matts-Åke Belins ir vairāk nekā 25 gadu pieredze Zviedrijas valdībā, galvenokārt strādājot ar vispārējo drošības politiku, stratēģijām un sadarbojoties ar dažādām ieinteresētajām personām. No 2007. līdz 2009. gadam Dr. Belins strādāja Pasaules veselības organizācijā Ženēvā, kur piedalījās globālo ceļu satiksmes drošības stratēģiju un globālo partnerību izstrādē.

Dr Belins ir arī vadījis Pasaules ceļu asociācijas Nacionālās ceļu satiksmes drošības politikas un programmas 3.1 tehnisko komiteju, un kalpojis par starptautisko pārstāvi ASV Transporta pētījumu padomes (TRB) pastāvīgajā komitejā ANB 10 Transportation Safety Management. Dr Belins ir arī Zviedrijas delegāts ANO sadarbībā ceļu satiksmes drošības jautājumos, un viņš ir kalpojis par valsts un starptautisko vecāko padomnieku politikas jautājumos un atbalstījis dažādas Vision Zero iniciatīvas visā pasaulē.

Paralēli darbam Zviedrijas valdībā, Dr. Belinam ir arī akadēmiskā karjera. Dr Belinam ir doktora grāds sabiedrības veselības politikā, iegūts Karolinska institūtā Stokholmā, Zviedrijā. Viņš ir saistīts arī ar KTH Karalisko tehnoloģiju institūtu Stokholmā, kur viņš darbojas kā profesors satiksmes drošības jomā. Dr Belins ir arī atbildīgs par pētījumu programmu, ko finansē Zviedrijas Transporta pārvalde, lai veicinātu pētījumus politikas, ieviešanas un inovāciju jomā transporta nozarē, koncentrējoties uz Nulles vīziju.

Nulles vīzijas ieviešanas nākamais solis – ieviešana organizācijas iekšienē konkrētā līmenī

Dr. Lars Ekmans ir satiksmes drošības eksperts Zviedrijas Transporta pārvaldē. Viņš ir ieguvis doktora grādu inženierzinātnēs, disertācijas nosaukums: “Par plūsmas apstrādi ceļu satiksmes drošības analīzē – neparametriska pieeja, kas tiek piemērota neaizsargātiem ceļa lietotājiem” un tehnoloģijas licenciātu ar disertācijas nosaukumu: “Gājēju risks zebras krustojumos Zviedrijā ”, Lundas Tehnoloģiju institūts. Strādājis par asociēto profesoru Satiksmes plānošanas un inženierzinātņu katedrā, Lundas Tehnoloģiju institūtā, Lundā, Zviedrijā, kā arī daudzos valsts un starptautiskos satiksmes drošības projektos.

Ātruma ierobežošanas politika: politikas analīzes loma

Dr. Rune Elviks ieguvis četrus doktora grādus politikas zinātnes, filozofijas un ceļu satiksmes drošības jomā. Rune Elvik ir pazīstams ar savu darbu pie  Satiksmes drošības rokasgrāmatas Traffic Safety Handbook, kas ir izdota piecās valodās un ir etalons pašreizējām zināšanām par ceļu satiksmes drošības pasākumu ietekmi.

Antonio Avenoso
Izpilddirektors
Eiropas Transporta drošības padome

Dago ANTOV
Transporta plānošanas profesors
Tallinas Tehnoloģiju universitāte

Raphael GRZEBIETA
Ceļu satiksmes drošības emirētais profesors,
Jaunās Dienvidvelsas universitāte Sidnejā

Alexandre SANTACREU
Ceļu satiksmes drošības politikas analītiķis,
Starptautiskais Transporta Forums, OECD

Kā ES uzlabot kravas transportlīdzekļu drošību

Antonio Avenoso ir Eiropas Transporta drošības padomes, kurā viņš strādā kopš 2001. gada, izpilddirektors. ETSC ietvaros Antonio ir vadījis vairākus starptautiskus pētniecības tīklus un ceļu satiksmes drošības programmas.

Viņš ir strādājis Eiropas Komisijas Enerģētikas un transporta ģenerāldirektorāta “Dzelzceļa un savietojamības vienotībā”.

Viņam ir Pavijas universitātes un M.Phil akadēmiskais grāds politikas zinātnē Kembridžas universitātes Eiropas studijās.


Pāreja no ceļu satiksmes noteikumu pārkāpēju noteikšanas uz  Nulles vīzijas domāšanu

Dr. Dago Antova galvenās pētījumu tēmas ir satiksmes vadība un mobilitātes ietekme uz satiksmi, īpaši ietekme uz drošību. Dago ir autors vairāk nekā 40 zinātniskiem darbiem un vadījis 30 studentu pētījumu darbu, lielākā daļa no tiem ir saistīti ar drošības aspektiem.
 

Kas Drošās Sistēmas pieejā ir izdzīvošanu nodrošinoši ātruma ierobežojumi – praktiska pieredze

Dr. Raphael Grzebieta ir ceļu satiksmes drošības emeritētais profesors Transporta un ceļu satiksmes drošības (TARS) Aviācijas skolas pētniecības centrā Jaunās Dienvidvelsas universitātē (UNSW) Sidnejā. Viņš ir arī docents Monasas universitātes Tiesu medicīnas nodaļā Viktorijas Tiesu medicīnas institūtā, kriminālistikas inženierijas, transportlīdzekļu un ceļu infrastruktūras drošības, satiksmes negadījumu rekonstrukcijas, traumu biomehānikas un ceļu satiksmes drošības jomā. Viņam ir aptuveni 30 gadu pētniecības un profesionālā pieredze, kā arī ap 350 zinātnisko publikāciju, viņš vadīja daudzus doktorantus. Viņš ir vadījis vairākus nozīmīgus nacionālās un starptautiskās pētniecības projektus un saņēmis balvas par mūža ieguldījumu ceļu satiksmes drošības jomā. Pētnieku grupas, kuras viņš ir vadījis vai bijis iesaistīts, ir veikušas daudzus laboratorijas un vides testus ar autotransporta līdzekļiem, ceļu satiksmes drošības barjerām, mazāk aizsargātiem satiksmes dalībniekiem (gājējiem, velosipēdistiem un motociklistiem) un nesen arī apvidus kvadracikliem un blakus braucošajiem (SSV) transportlīdzekļiem. Viņš regulāri veic ekspertīzes tiesai, policijai, prokuroriem, darba regulatoriem, apdrošinātājiem un juridiskām firmām.
 

Desmit ieteikumi drošai mikromobilitātei

Aleksandrs Santakreu strādā Starptautiskajā transporta forumā (ITF) OECD Parīzē, kur ir atbildīgs par ceļu satiksmes drošību pilsētās. Viņš vada pētījumus par mikromobilitātes drošību un pēta jaunu datu avotu izmantošanu satiksmes drošībā. Viņš vada iniciatīvu ar nosaukumu “Drošākas pilsētas ielas”: globāls tīkls, kurā ietilpst vairāk nekā 40 pilsētas, kas mācās viena no otras ceļu satiksmes drošības stratēģijas un datu vākšanas metodes.
Pirms iestāšanās ITF Aleksandrs ir strādājis Londonas transporta sistēmā, kur izstrādājis darbības rādītājus pilsētas mēra ceļu satiksmes drošības rīcības plānam.
Aleksandrs ieguvis transporta maģistra grādu Londonas Imperatora koledžā..
 

Gundars KAINS
Valdes loceklis
Latvijas Valsts ceļi

Vidas ŽURAULIS
Automobiļu katedras docents
Viļņas Gedimina tehniskā universitāte

Henriette WALLÉN WARNER
Upsalas universitātes asoc. profesore,
vecākā pētniece Ceļu un transporta pētījumu institūtā (VTI), Zviedrija

Aldis LĀMA
IT departamenta
Statistikas datu apstrādes vadītājs
Ceļu satiksmes drošības direkcija

Latvijas valsts ceļu tīkls 2040

Gundars Kains ir VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes loceklis ar pilnvaru termiņu uz pieciem gadiem no 2020. gada marta. 2002. gadā absolvējis Rīgas Tehniskās universitātes Būvinženieru fakultāti un ieguvis būvinženiera kvalifikācju. Strādājis par Rīgas domes Labklājības departamenta Rīgas Latgales priekšpilsētas Sociālā dienesta vadītāja vietnieku un iepirkuma komisijas priekšsēdētāju, LVC Līgumu daļā par projektu vadītāju, LVC Tehniskā pārvaldē un Attīstības pārvaldē par vadošo projektu vadītāju, kā arī LVC Attīstības pārvaldē par direktoru.

Riskantas horizontāla ceļa līkuma izbraukšanas novērtēšana, uzlabojot transportlīdzekļa balstiekārtas veiktspēju

Dr. Vidas Žuraulis specializējas transportlīdzekļu dinamikas un satiksmes drošības izpētes jomās. Viņš ir Viļņas Ģedimina tehniskās universitātes Transporta inženieru fakultātes docents un vecākais zinātniskais līdzstrādnieks. Viņa pētījums ir balstīts uz eksperimentāliem lauka testiem un teorētiskām simulācijām par transportlīdzekļa aktīvās šasijas drošību, riteņu un ceļa mijiedarbību un cilvēku uzvedību dažādos satiksmes apstākļos.
 

Braukšana reibumā ar velosipēdu

Dr. Henriete Volēna Vārnere ir Upsalas universitātes psiholoģijas asociētā profesore un strādā par vecāko pētnieku Zviedrijas Nacionālajā ceļu un transporta pētījumu institūtā (VTI). Viņas pētījumi ir vērsti uz satiksmes drošību, tostarp mazaizsargātiem satiksmes dalībniekiem. Pēdējo gadu laikā viņa ir iesaistījusies vairākos projektos, kuros pētīta riteņbraukšana alkohola reibumā.

Ceļu satiksmes drošības attīstība Latvijā – pasākumi, sasniegumi, problēmas

Aldis Lāma ir ceļu satiksmes eksperts ar vairāk nekā 30 gadu pētījumu un projektu vadības pieredzi vispārējā ceļu satiksmes jomā. Viņš ir piedalījies kā eksperts nacionālos un starptautiskos projektos, kā arī piedalījies daudzās konferencēs par ceļu satiksmi un drošības problēmām. Kopš 1993. gada viņš strādā Ceļu satiksmes drošības jomā kā ceļu satiksmes negadījumu datubāzes eksperts Ceļu satiksmes drošības direkcijā; kopš 2004. gada viņš ir Eiropas Komisijas grupas „CARE & RSPI nacionālo ekspertu grupa” loceklis; no 2006. gada viņš ir PIN paneļa dalībnieks ETSC.

 

Jaakko KLANG
Satiksmes drošības inženieris
Ekonomikas attīstības, transporta un vides centrs
Ceļu satiksmes negadījumu izmeklēšanas padome Somijas dienvidrietumos

Johannes VOGEL
Asistents Transporta sistēmu plānošanas katedrā
Bauhaus universitātē Veimārā, Vācijā

Julius UHLMANN
Pētnieks
Bauhaus universitātē Veimārā, Vācijā

Aldona JARAŠŪNIENĖ
Profesore Loģistikas un transporta vadības katedrā
Viļņas Gedimina tehniskā universitāte, Lietuva

Ātruma automātiskā kontrole Ziemeļvalstīs – šodiena un nākotne

Jaakko Klangs ir ceļu satiksmes inženieris Somijas dienvidrietumu Ekonomikas attīstības, transporta un vides centrā. Viņa galvenā misija ir izveidot transporta sistēmu tā, lai uz ceļiem neviens neietu bojā un netiktu nopietni ievainots. Viņam ir 30 gadu pieredze ceļu projektēšanā, infrastruktūras būvniecībā, viņš koordinē un atbalsta pašvaldības satiksmes drošības darbu un negadījumu izmeklēšanu.
Viņš ir ceļu satiksmes negadījumu izmeklēšanas padomes ceļu tehniskais izmeklētājs Somijas dienvidrietumos un izmeklējis vairāk nekā 200 letālus ceļu satiksmes negadījumus.
Viņš 9 gadus ir strādājis Ziemeļu ceļu asociācijas Ceļu satiksmes drošības nodaļā. Viņš 13 gadus ir strādājis par Somijas pārstāvi Pasaules Ceļu asociācijas Ceļu satiksmes drošības komitejā.
Viņš ir uzrakstījis vairākus rakstus lielākajiem Somijas autopārvadājumu žurnāliem par šādām tēmām: Vison Zero par ceļu satiksmes drošību no teorijas līdz praksei, transporta infrastruktūras uzturēšana, transporta sistēma un riteņbraukšanas un pastaigu veicināšana. Viņa darbs “Zemāku ātruma ierobežojumu drošības ietekme ziemas mēnešos” tika apbalvots ar balvu par labāko rakstu 2018. gada pasaules ziemas ceļu kongresā Gdaņskā.
Somijas Ceļu satiksmes drošības padome viņu 2015. gadā apbalvoja ar goda zīmi par ceļu satiksmes drošību, policija – 2016. gada goda zīmi par ceļu satiksmes drošību, Somijas Republikas prezidents pasniedza Baltās rozes ordeņa zīmi par nozīmīgu darbu ceļu satiksmes drošības uzlabošanā 2018. gadā, Somijas ceļu asociācija 2019. gadā piešķīra Goda medaļa ar zelta lapām par ieguldījumu Somijas transporta sistēmas attīstībā.
“Mans tētis nomira autoavārijā, kad man bija 16 gadu. Vienmēr ir sirdi plosoši saskarties ar ceļu satiksmes negadījumā cietušo mīļoto cilvēku skumjām. Ceļu satiksmes negadījumu novēršana mani motivē turpināt darbu, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību, ”saka Klanga kungs.

Gājēju priekšrocības uz gājēju pārejām Eiropas valstīs

MSc. Johanness Vogels studēja ģeogrāfiju un vides inženieriju ar specializāciju transportā Drēzdenes Tehniskajā universitātē un Veimāras Bauhaus universitātē, Vācijā. Kopš 2016. gada viņš ir pētniecības un mācību asistents Veimāras Bauhaus universitātē transporta sistēmas plānošanas katedrā. Viņa galvenās tēmas ir satiksmes drošība, ceļu projektēšana, velosipēdu satiksme un droša satiksme ar digitalizācijas palīdzību. Bez tam viņš ir ārštata satiksmes drošības pasniedzējs un ir organizējis, vadījis un atbalstījis vairākus oficiālus apmācības kursus ceļu satiksmes drošības auditoriem Vācijā un Polijā. Viņš ir arī Ceļu un transporta pētījumu asociācijas (FGSV) oficiālās darba grupas loceklis, kas ir atbildīgs par Vācijas vadlīniju par ceļu satiksmes drošības auditoru apmācību un sertifikāciju pārskatīšanu.

Gājēju priekšrocības uz gājēju pārejām Eiropas valstīs

Julius Uhlmann strādā kā pētniecības līdzstrādnieks transporta sistēmas plānošanas katedrā Bauhaus universitātē Veimārā, Vācijā, kur pasniedz vairākus maģistra līmeņa kursus. Viņš ir studējis transporta inženieriju Drēzdenes Tehniskajā universitātē un Rīgas Tehniskajā universitātē. Viņa pētījumi ir vērsti uz satiksmes drošību, transporta politiku un transporta pētījumu un kultūras pētījumu krustpunktiem.

Viļņas pilsētas transporta sistēmas efektivitātes uzlabošana drošas un ilgtspējīgas mobilitātes un multimodalitātes kontekstā

Aldona Jarašūnienė ir Viļņas Ģedimina Tehniskās universitātes Transporta inženieru fakultātes (TI) loģistikas un transporta vadības katedras profesore. Tehnoloģiju zinātņu doktors (transporta inženierija). VGTU Doktoru komitejas loceklis vadībā, aizstāvēto disertāciju padomes loceklis; doktorantu vadītāja.
Viņas nesenais pētniecības darbs ir koncentrēts uz inteliģentajām transporta sistēmām (ITS); Progresīvu tehnoloģiju izmantošana transportā; Transports nozīmē mijiedarbību; Jaunas informācijas tehnoloģijas un informācijas sistēmas.
Aldona Jarašūnienė ir piedalījusies konkurētspējīgos pētniecības projektos par progresīvu transporta tehnoloģiju un loģistiku, un viņa ir bijusi iesaistīta kā komandas vadītāja, dalībniece un projektu izpēte: EMAR (e-Maritime Strategic Framework and Simulation based Validation), pētniece; Satiksmes notikumu pārvaldība, izmantojot ITS. Pasūtītājs: Lietuvas Transporta ministrija, komandas vadītājs. Kauņas reģiona sabiedriskā transporta attīstības stratēģija. Pasūtītājs: Kauņas reģiona administrācija, pētnieks; Loģistikas tirdzniecības un intermodālo transporta objektu attīstības izpēte AS “Lietuvas dzelzceļi”. Pasūtītājs: AS „Lietuvas dzelzceļi”, pētnieks; Dzelzceļa transporta nozares reformu juridiskais un ekonomiskais novērtējums. Pasūtītājs: Lietuvas Transporta ministrija, komandas vadītājs.
Aldona Jarašūniene ir izcila pieredze kā loģistikas un transporta speciālistu, loģistikas, noliktavu un krājumu vadības, transporta vadības, inteliģento transporta sistēmu, loģistikas sistēmu struktūrvienību vadīšanas un citu speciālistu sagatavošanā.
Viņa ir 137 zinātnisko publikāciju, kas indeksētas Web of Science, Scopus, Ebsco un citās datu bāzēs, vairāku monogrāfiju un rokasgrāmatu studentiem, autore un līdzautore.

Johannes MESIMÄKI
Zinātniskais stažieris
VTT Tehniskas pētniecības centrs, Somija

Anastasija Genādija m. ŠEVCOVA
Asociētā profesore
Šuhova Belgorodas Valsts Tehnoloģiju universitāte, Krievija

Ioni LEWIS
Asociētā profesore
Kvīnslendas Tehnoloģiskā universitāte, Austrālija

Sonja FORWARD
Vadošā pētniece
Zviedrijas Ceļu un transporta pētniecības institūtā

Gājēju un velosipēdistu sadursmes un gandrīz notikušas sadursmes

Johannes Mesimäki ir VTT zinātniskais stažieris. Pēdējo gadu laikā viņš ir iesaistījies vairākos ar transportu saistītos pētniecības projektos, sākot no gājēju un velosipēdistu drošības līdz vieglo elektrisko transportlīdzekļu priekšrocībām un trūkumiem. Johannes gatavojas pabeigt maģistra grādu pilsētas pētniecībā un plānošanā Helsinku universitātē.

Pieejas izstrāde riska grupu vadītāju pārkvalifikācijai

Ševcova Anastasija Genadevna ir Šuhova V.G. vārdā nosauktās Belgorodas Valsts tehnoloģiju universitātes Transportlīdzekļu ekspluatācijas un satiksmes organizācijas katedras asociētā profesore, Krievijas Federācija

Ceļu satiksmes reklāmas kampaņu izstrāde un novērtēšana

Asociētā profesore Ioni Lewis gandrīz 20 gadus ir strādājusi ceļu satiksmes drošības un satiksmes psiholoģijas izpētē. Viņa atrodas Kvīnslendas Tehnoloģiskās universitātes (QUT) Nelaimes gadījumu izpētes un ceļu satiksmes drošības centrā – Kvīnslendā (CARRS-Q), kur viņa ir galvenā zinātniskā līdzstrādniece. Ioni pieredze ir ceļu satiksmes drošības un reklāmas kampaņu izstrādē un novērtēšanā. Viņas darbs balstās uz sociālās uzvedības izmaiņām, attieksmes un uzvedības attiecībām un pārliecināšanas sociālajām psiholoģiskajām perspektīvām. Ioni ir plašs publikāciju saraksts, tostarp divas nesenās grāmatu nodaļas, kurās aplūkota reklāmas loma satiksmes drošības kultūrā, un vēl viena sadaļa Transporta enciklopēdijā. Ioni bija arī Austrālijas veselības komunikācijas, reklāmas un mārketinga simpozija (HealthCAM 2014 un HealthCAM 2018), kas notika Brisbenā, Austrālijā, izstrādātāja un organizatoriskās komitejas priekšsēdētāja.

Velosipēdu ķiveru lietošanas kampaņas izstrāde un novērtēšana

Dr Sonja Forward ir psiholoģe un vadošā pētniece ar doktora grādu psiholoģijā no Upsalas universitātes. Viņas galvenās pētījumu jomas ir ilgtspējīgs transports un satiksmes drošība. Galvenā pētījumu joma ir bijusi par mehānismiem, kas ietekmē uzvedību un kā to var mainīt ar izglītības un informācijas palīdzību. Sonja ir bijusi daudzu projektu vadītāja gan nacionālā, gan starptautiskā mērogā. Viņa regulāri ir izstrādājusi rakstiskus materiālus, dažādās konferencēs uzstājusies ar daudziem referātiem, galvenokārt kā uzaicinātā referente, kā arī regulāri darbojas kā sešu dažādu starptautisku žurnālu recenzente. Viņa ir arī Zviedrijas gājēju asociācijas (FOT) prezidente un Nacionālās ceļu satiksmes drošības biedrības (NTF) valdes locekle.

Māris ŠEFLERS
Pārdošanas speciālists Baltijas valstīs
3M Latvija, Satiksmes drošības nodaļa

Ansis AVOTIŅŠ
Laboratoriju un projektu vadītājs
RTU Industriālās elektronikas un elektrotehnikas institūts

Kristian Kaas MORTENSEN
Stratēģisko partnerību direktors
Girteka Logistics, Lietuva

Wouter VAN DEN  BERGHE
Pētniecības direktors
Vias institūts, Beļģija

Ceļu tehniskā aprīkojuma stāvoklis uz neregulējamām gājēju pārejām Latvijā un tā ietekme uz satiksmes drošību

Māris Šeflers ieguvis profesionālo maģistra grādu studiju programmā Automobiļu transports Rīgas Tehniskajā Universitātē. 2020. gada jūlijā pabeigts pētījums “Ceļu tehniskā aprīkojuma stāvokli uz neregulējamām gājēju pārejām Latvijā, tā ietekme uz satiksmes drošību”. Strādā starptautiskā kompānijā – 3M, satiksmes drošības nodaļā par pārdošanas speciālistu Baltijas valstīs. 3M satiksmes drošības nodaļas misija: “Mēs palīdzam ģimenēm nokļūt mājās droši”. Ikdienā viņš sadarbojas ar autoceļu pārvaldības organizācijām, satiksmes drošības speciālistiem un ceļu tehniskā aprīkojuma ražošanas un uzstādīšanas kompānijām

Viedās apgaismojuma sistēmas vadības jautājumi, lai palielinātu energoefektivitāti un satiksmes drošību

M.Sc.ing. Ansis Avotiņš ir laboratoriju un projektu vadītājs RTU Industriālās elektronikas un elektrotehnikas institūtā. Jau vairākus gadus darbojas kā valdes loceklis Latvijas Energoefektivitātes (LATEA) asociācijā un ir ilggadīgs IEEE biedrs. Pētījumu tematika pārsvarā saistās ar ielu apgaismojumu, energoefektivitāti, kvalitāti un drošību, ņemot vērā arī Viedo Pilsētu Tehnoloģiju sasniegumus, attīstības tendences un izaicinājumus. Viņš ir nozarē atzīts eksperts un aktīvi sadarbojas ar industriju un pilsētu pašvaldībām, izstrādājot dažādus matemātiskos modeļus, veidojot attīstības koncepcijas un veicot ekspertīzes pakalpojumus gan laboratorijā, gan arī reālos apstākļos.


Nulles vīzija Eiropas lielākajam kravas pārvadājumu uzņēmumam

Kristianam Kaasam Mortensenam ir liela pieredze starptautiskajā tirdzniecībā un mārketingā.
Kristians pievienojās Girteka Logistics 2015. gada sākumā kā galvenais komunikācijas direktors. No 2018. līdz 2020. gadam viņš vadīja globālās atslēgas kontu pārvaldības izveidi un ieviešanu. Sākot ar 2020. gadu, viņš uzņemas atbildību par mārketingu, komunikāciju un korporatīvo sociālo atbildību un arī turpmāk būs uzņēmuma runasvīrs.
Pirms pievienošanās uzņēmumam viņš bija Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta prezidents no 2009. līdz 2014. gadam.
Viņš pabeidza piegādes ķēdes vadību (2019) un vadošo digitālā mārketinga stratēģiju (2020) INSEAD un vadīja efektīvo pārdošanu Wharton skolā (2016).

 

Drošības rādītāju izmantošana ceļu satiksmes uzraudzībai un uzlabošanai

Wouter Van den Berghe ir ieguvis maģistra grādus Gentas universitātē (Beļģija) elektromehāniskajā inženierijā (1982) un elektronikas inženierijā (1984). Pēc daudzveidīgas vadītāja, pētnieka, konsultanta un trenera karjeras gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī viņš 2013. gadā kļuva par Vias institūta pētījumu direktoru. Wouter Van den Berghe ir ļoti plašs un visaptverošs skatījums uz satiksmes drošību un pētniecību. Viņa īpašās kompetences satiksmes drošībā ir politikas novērtēšana, salīdzinošā novērtēšana, darbības rādītāji, ceļu satiksmes drošības kultūra un datu kvalitāte. Pašlaik viņš strādā pie doktora grāda iegūšanas Londonas Universitātes koledžā (UCL) par godīgumu ceļu satiksmes drošības politikas veidošanā. Wouter Van den Berghe ir iesaistījies vairākos lielos starptautiskos ceļu satiksmes drošības pētniecības projektos un pašlaik vada globālo ERSO (E-Survey of Road Users’ Attitudes – Ceļu satiksmes dalībnieku e-aptaujas, angļu val.)  ceļu satiksmes drošības iniciatīvu, datu atjaunināšanu ERSO (European Road Safety Observatory – Eiropas Ceļu satiksmes drošības novērošanas centrs – angļu val.) tīmekļa vietnē un Ceļu satiksmes drošības rādītāju bāzes projektu 19 Eiropas valstīs. Viņš ir arī UNSRSC vadlīniju autors valstīm rādītāju izstrādei atbilstoši ANO globālajiem mērķiem un rādītājiem par ceļu satiksmes drošību. Viņš ir arī PVO Nacionālais datu koordinators Beļģijai.
 

Jānis KALNIŅŠ
Vecākais referents
Autotransporta nodaļa, Satiksmes ministrija

Artūrs SMILGA
Autopārvadājumu uzraudzības nodaļas priekšnieks
Valsts policijas GKPP SDP

Ivars AUSTERS
Profesors, Psiholoģijas nodaļas vadītājs,
Latvijas universitāte

Henok Girma ABEBE
PhD psiholoģijas students
Zviedrijas Karaliskais Tehnoloģiju institūts (KTH)

Ceļu satiksmes drošības politikas plānošana Latvijā

Jānim Kalniņam ir Rīgas Tehniskajā universitātē iegūta inženiera kvalifikācija un profesionālais maģistra grāds automobiļu transportā. Pašlaik Jānis ir Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas Autotransporta departamenta vecākais referents. Pienākumos ietilpst valstu politikas attīstības koordinēšana ceļu satiksmes drošības jomā un sadarbošanās ar citām institūcijām jautājumos, kas saistīti ar ceļu satiksmes drošību. Pirms tam Jānis bija Robert Bosch GmbH  pārstāvniecības Latvijā automobiļu pēcpārdošanas servisa darbinieks un tehniskās apmācības organizators. Pienākumos ietilpa servisa un tirdzniecības partneru tehniskā apmācība, konsultācijas un pārdošanas atbalsts automobiļu rezerves daļām un diagnostikas aprīkojumam.
 

Tehnisko līdzekļu izmantošana Valsts policijas darbā, uzraugot ceļu satiksmi

Artūrs Smilga ir Valsts policijas Galvenās Kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes Satiksmes uzraudzības un koordonācijas biroja Autopārvadājumu uzraudzības nodaļas priekšnieks.
 

Riskantas autovadīšanas mērīšana – Latvijas perspektīva

Profesors Ivars Austers ir Latvijas Universitātes Psiholoģijas katedras vadītājs. Doktora grādu viņš ieguvis 2001. gadā Stokholmas universitātē. Latvijas Universitātes studiju programmās viņš māca sociālo izziņu, starpkultūru psiholoģiju, pētījumu metodes utt. Aktīvi iesaistās sociālās identitātes, vērtību un autovadītāju uzvedības pētījumos. Viņš ir Starptautiskās lietišķās psiholoģijas asociācijas un Personības un sociālās psiholoģijas biedrības biedrs.
 

Tuvu izpildes datumu  noteikšanas Nulles vīzijai neracionalitāte

Henoks Girma Abebe ir Karaliskā Tehnoloģiju institūta (KTH) doktorants, kurš specializējas praktiskās filozofijas jomā. Viņa doktora grāda projekta mērķis ir izpētīt, kā zinātniskās zināšanas tiek izmantotas politikas veidošanā un kā politikas, inovācijas un ieviešanas procesus var precīzi pielāgot, lai efektīvāk un efektīvāk sasniegtu transporta politikas mērķus. Projektā ietilpst teorētiski, kā arī empīriski pētījumi par to, kā lēmumus pieņem dažādi transporta politikas jomas dalībnieki. Viņu īpaši interesē jautājumi par filozofisku nozīmi satiksmes drošības politikā un iejaukšanās pasākumos. Pašlaik viņš strādā pie jautājumiem, kas saistīti ar atbildību par ceļu satiksmes drošību un mērķu izvirzīšanu transporta politikas jomās.

Modris CIEMS
Ortopēdijas ķirurgs, valdes loceklis
Traumotoloģijas un ortopēdijas slimnīca

Adrians Roberts LESLIJS
Docents
RTU Industriālās elektronikas un elektrotehnikas institūts

Rihards RUDZĪTIS
Projektu vadītājs
Biznesa vadības dienests, LMT

Domas ČESNULAITIS
Pētnieks
Viļņas Gedimina Tehnoloģiju universitāte

Ar elektrisko skrejriteņu lietošanu saistītās traumas un to novēršana

Modris Ciems ir ortopēdijas ķirurgs un valdes loceklis Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcā.

Ievads mākoņbāzētā MAS vadībā radara tipa un liela attāluma hibrīdiem PIR sensoriem viedā LED ielu apgaismojuma sistēmā

Dr. Sc. Eng Adrians Roberts Leslijs ir docents un vadošais pētnieks Rīgas Tehniskās universitātes Industriālās elektronikas un elektrotehnikas institūtā, pētot robotikas mobilitāti, magnētiku, autonomās sistēmas, maņu sistēmas un specializējas alternatīvajos enerģijas avotos un enerģijas uzglabāšanā. Viņš ir Lesla Technologies (Lesla Latvia SIA) dibinātājs un izpilddirektors un ilggadējs IEEE loceklis. Viņam ir pieredze robotu ražošanā, WPT mobilajām robotu platformām, bezvadu enerģijas pārraides sistēmas EV un viņam ir augsta līmeņa pieredze dažādu sistēmu izgudrošanā, projektēšanā un ražošanā.

Kā ceļu satiksmes drošību uzlabot ar mākslīgo intelektu

Rihards Rudzītis ir projektu vadītājs un šobrīd strādā LMT inovāciju nodaļā. Viņa uzmanības centrā ir novatorisku B2G produktu un pakalpojumu izstrāde satiksmes drošības, loģistikas, cilvēku mobilitātes un infrastruktūras digitalizācijas jomās, izmantojot mašīnredzes risinājumus.

Viļņas pilsētas transporta sistēmas efektivitātes uzlabošana drošas un ilgtspējīgas mobilitātes un multimodalitātes kontekstā

Domas Česnulaitis studē transporta un loģistikas maģistrantūrā Viļņas Ģedimina tehniskajā universitātē. Jauns un daudzsološs pētnieks, kas koncentrējas uz ilgtspējīgu mobilitāti, multimodalitāti un inovācijām transportā. Kopš 2016. gada strādā Lietuvas Republikas Valsts dienestā Lietuvas Republikas Iekšlietu ministrijas pakļautībā esošajā Personu dokumentu sagatavošanas centrā.

Kaur SARV
PhD transporta un loģistikas students
Tallinas Tehnoloģiju universitāte, Igaunija

Hilde KJELSRUD
Docente, Satiksmes nodaļa
Nord Universitātes Biznesa skola, Norvēģija

Eva Brustad DALLAND
Asociētā profesore, Satiksmes nodaļa
Nord Universitātes Biznesa skola, Norvēģija

Diva EENSO
Pētniece
Nationaālais veselības attīstības institūts, Igaunija

Ilgtspējīga kravas automobiļu braukšana Baltijā kā svarīgs ceļu satiksmes drošības un izmaksu taupīšanas elements

Kaur Sarv ir strādājis ar ilgtspējīgas mobilitātes tēmām vairāk nekā 10 gadus, sākot ar koplietošanas pētījumiem TalTech un ilgtspējīgas pilsētas mobilitātes plāniem (SUMPs) Igaunijas Ekonomikas un komunikācijas ministrijā. Tam sekoja darbs par attīstības vadītāju Igaunijas 2. lielākajā autobusu uzņēmumā GoBus un tagad kā ilgtspējīga transporta risinājumu vadītājs Scania Baltics. Viņa doktora darbsir koncentrēts uz ilgtspējības jautājumiem mobilitātes kā pakalpojuma un kravas autotransporta jomā.

Kā autobraukšanas pasniedzēju un instruktoru izglītība un autovadītāju apmācības process savienojas ar GDE matricu Norvēģijā? 

Hilde Kjelsruda ir docente un lektore Norvēģijas Ziemeļu universitātes Biznesa skolas Satiksmes nodaļā. Viņa izstrādā doktora darbu profesionālās prakses studijās; pedagoģiskā topošo braukšanas pasniedzēju un instruktoru mācīšanās cits no cita novērošana kā vienaudžu mācīšanās aktivitāti praktiskās automašīnas apstākļos. Viņas kompetence ir autovadītāju apmācības pasniedzēju un instruktoru izglītība. Viņa ir strādājusi par autovadītāju instruktori un pasniedzēju, izglītojusi autovadītāju pasniedzējus Norvēģijā un papildus vadījusi dažus starptautiskus projektus.

Kā autobraukšanas pasniedzēju un instruktoru izglītība un autovadītāju apmācības process savienojas ar GDE matricu Norvēģijā? 

Eva Brustada Dallanda ir asociētā profesore pedagoģijā. Viņas pasniegšana, vadīšana un praktiskā pieredze ir autovadītāju pasniedzēju, autoskolu vadītāju un braukšanas eksaminētāju izglītībā. Viņas Ph.D. disertācija ir: Braukšanas eksāmens holistiskā perspektīvā. Projekta izpēte un publicēšana attiecas uz saikni starp mācību programmām un braukšanas eksāmeniem, saikni starp praksi un teoriju, formatīvo novērtējumu, pašnovērtējumu un mijiedarbību starp satiksmes dalībniekiem. Citi pētniecības projekti ir saistīti ar imigrantiem un kultūras atšķirībām kā satiksmes dalībniekiem, kā arī zirgu lietotājiem un izaicinājumiem kā satiksmes dalībniekiem.

Autovadītāja uzvedības anketas pielāgošana un apstiprināšana igauņu un krievu valodā (plakāts)

Dr. Diva Eensoo ir pētniece Nacionālajā veselības attīstības institūtā Igaunijā. Viņas pētījumu galvenās tēmas ir riskanta uzvedība pirms traumām (īpaši satiksmē); riska uzvedības saistība ar bioloģiskajiem rādītājiem, personības iezīmēm un garīgo veselību. Viņa ir publicējusi vairāk nekā 120 zinātniskas publikācijas un ir bijusi vairāk nekā desmit maģistrantu / doktorantu vadītāja.

Antons PAŠKEVIČS
Docents
Krakovas Tehniskā universitāte, Polija

Ziedonis LAZDA
Ceļu drošības audita departamenta vadītāja vietnieks
CSDD , Latvija

Māris GAILIS
Docents, pētnieks
RTU MTAF Automobiļu katedra

Braukšanas ātrums pa S8 ātrgaitas maģistrāli Polijā

Antonam Paškevičam ir doktora grāds ģeomātikā un transporta inženierijā. Viņa pētniecības intereses skar dažādus transporta inženierijas aspektus, īpaši ceļu satiksmes drošību un acu kustības novērošanas pētījumus. Viņš ir vairāk nekā 60 zinātnisko rakstu autors / līdzautors.

Ceļu satiksmes audits kā instruments ceļā uz Nulles vīziju. Latvijas prakse.

Ziedinis Lazda ir CSDD Ceļu drošības audita departamenta vadītāja vietnieks. Kopš 2001.gada strādā Ceļu satiksmes drošības direkcijā, pamatdarbības – ceļu drošības audits, ceļu drošības inspekcijas, darbs pie satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu standartu un ar ceļu satiksmi saistīto  normatīvo dokumentu izstrādes.

Kopš 2002.gada pasniedz lekcijas Rīgas Tehniskajā universitātes Būvniecības fakultātē par ceļu satiksmes organizācijas un drošības risinājumu labāko praksi.


Konferences 2. dienas 1. sekcijas vadītājs 3. decembrī

Māris Gailis ir RTU MTAF Transporta institūta Automobiļu katedras docents, PhD. Galvenās pētījumu jomas ir kaitīgo izmešu samazinājums, darbinot virzuļmotorus ar skābekli saturošām bio degvielām, kā arī pneimatisko cilindru lietderīguma palielināšana. 

Tālis LINKAITS
Satiksmes ministrs
Latvijas Republika

Tālis JUHNA
Zinātņu prorektors
Rīgas Tehniskā universitāte

Juris SMIRNOVS
Būvniecības inženierzinātņu fakultātes dekāns
Rīgas Tehniskā universitāte

Juris KREICBERGS
MTAF Automobiļu katedras docents
Rīgas Tehniskā universitāte

Latvijas Republikas Satiksmes ministra uzruna konferencei

Tālis Linkaits ir Latvijas satiksmes ministrs kopš 2019. gada janvāra. Tālis Linkaits gadiem ilgi ir atzīts eksperts transporta jomā. Ministrs paziņoja par daudzām drosmīgām izmaiņām, stājoties amatā, tostarp padarīt dzelzceļu par Latvijas transporta sistēmas mugurkaulu. Laikā no 2006. līdz 2018. gadam viņš bija VASAB (Vīzija un stratēģijas ap Baltijas jūru) sekretariāta vadītājs Valsts reģionālās attīstības aģentūrā un 2016. – 2018. gadā VAS Starptautiskā lidosta Rīga padomes neatkarīgais loceklis. 2009. – 2010. gadā viņš bija transporta ministra ārštata padomnieks. Viņš bija AS Air Baltic Corporation valdes loceklis 1999.-2004. gadā un 1998.-2000. gadā viņš darbojās kā pilnvarots valsts pārstāvis LLC Baltic International Airlines.


RTU zinātņu prorektora uzruna konferencei konferencei

Dr. Tālis Juhna ir ūdens tehnoloģiju profesors un zinātņu prorektors Rīgas Tehniskajā universitātē. Viņš ir starp 2013. gada top 10 Latvijas pētniekiem, kā uzskaitījis žurnāls “Ir”. Dr. Juhna pētījumi par patogēniem mikroorganismiem, kurus nevar noteikt ar kultivēšanas metodēm, bet dzeramā ūdens padeves tīklos tie joprojām ir dzīvi, bija vieni no visvairāk lasītajiem Amerikas Mikrobioloģijas biedrības žurnālos. Profesors Talis Juhna ieguva inženierzinātņu doktora grādu ūdens tehnoloģijās 2002. gadā Zviedrijā un kopš 2012. gada marta ir prorektors Rīgas Tehniskajā universitātē. Viņš ir izveidojis vienu no progresīvākajām ūdens izpētes laboratorijām Baltijā, kas piedalās lielākajos Eiropas pētniecības projektos; kā arī veic praktiskus pētījumus uzņēmumiem. Talis Juhna ir vairāku starptautisku zinātnisko žurnālu redkolēģijas loceklis, strādājis par ūdens inženieru konsultantu, tostarp Indijā. Viņš saņēma vairākas balvas, tostarp RTU Jaunais zinātnieks 2006, kā arī Latvijas Zinātņu akadēmijas un AS Latvijas Gāze balvu par ieguldījumu zinātnē. Starp zinātņu prorektora prioritātēm ir zinātniskās un rūpnieciskās sadarbības veicināšana un zinātnes un inovāciju integrācija studiju procesā.
 

Konferences atklāšana, diskusiju vadīšana

Dr. Juris Smirnovs ir Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes dekāns. Viņš ir piedalījies vairāku Latvijas ceļu satiksmes drošības attīstībasprogrammu izstrādē. Vairāk nekā 40 zinātnisko rakstu autors. Viņa galvenās tēmas pētījumi ir ceļu satiksmes drošība un asfalta segums. Kopš 1997. gada viņš ir ceļu satiksmes drošības teoriju un koncepciju starptautiskās sadarbības padomes loceklis – ICTCT.

Moderācija, diskusiju vadīšana

Juris Kreicbergs ir Rīgas Tehniskās universitātes Mašīnbūves, Transporta un aeronautikas fakultātes Automobiļu katedras docents, konferences organizācijas partnera Mobilitātes izglītības un tehnoloģiju attīstības centra valdes loceklis, Latvijas Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis, Latvijas Automobiļu inženieru asociācijas valdes loceklis, 25 gadus vada nelielu privātu uzņēmumu. Iegūts inženiera grāds no RTU 1984. gadā, MBA 2002. gadā no Rīgas Tehniskās universitātes Rīgas Biznesa skolas. Izveidojis konferences mājaslapu, vadījis pāris seminārus latviešu valodā par Nolles vīziju kā pirms konferences pasākumus, personīgi sazinājies ar visiem izcilajiem konferences runātājiem kuriem  izsaka pateicību par ieguldījumu šajā tiešsaistes konferencē.